fot. MZD w Częstochowie
Prace przy przebudowie dawnej DK1, obecnej DK91 w Częstochowie prowadzone są wieloetapowo. Miejski Zarząd Dróg informuje o ich stopniu zaawansowania. Na pierwszym odcinku (początek zakresu robót od strony Warszawy – koniec przed mostem na rzece Warcie) wykonywane są roboty na jezdni w kierunku Katowic, a tymczasowa organizacja ruchu została poprowadzona po drugiej jezdni.
- Obecnie najbardziej zaawansowane są prace związane z przebudową sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i kanalizacyjnych oraz przebudową oświetlenia drogowego - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD i MPK w Częstochowie. - Wykonano już rozbiórkę starych barier drogowych, wyeksploatowanej nawierzchni jezdni oraz obiektów mostowych nad ul. Wesołą i Papierową. Przystąpiono do budowy nowych mostów (zdjęcie nr 1 – budowa nowego mostu nad ul. Wesołą). W najbliższych tygodniach przewidywana jest kontynuacja przebudowy sieci oraz budowa nowych mostów nad ul. Wesołą i Papierową - dodaje.
Na drugim odcinku (początek od mostu na rzece Warcie – koniec przed mostem nad torami kolejowymi) tymczasowy ruch kołowy odbywa się środkowymi pasami obu jezdni, tak aby umożliwić zbudowanie w pierwszej kolejności łącznic wjazdowych i zjazdowych przyszłego, dwupoziomowego węzła drogowego drogi krajowej z ul. Krakowską i Rejtana. Jak tłumaczy MZD, właśnie dlatego wykonano taki zakres rozbiórki istniejącego mostu na rzece Warcie. - Ponadto w okolicy skrzyżowania "DK1" z ul. Rejtana przebudowano już sieć gazową, a obecnie trwa przebudowa cieci teletechnicznej. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie robót związanych z przebudową sieci elektroenergetycznych oraz budową nowego mostu nad Wartą - zapowiada Hasik.
Na trzecim odcinku (początek od mostu nad torami kolejowymi – koniec przed byłą już estakadą) tymczasowy ruch poprowadzono po jezdni w kierunku Katowic, a przebudowywany jest pas ruchu na Warszawę. Obecnie trwają roboty związane z frezowaniem starej nawierzchni asfaltowej. W ciągu kilku tygodni powinna rozpocząć się przebudowa sieci i rozbiórka istniejącego mostu nad ul. Bór.
Na czwartym odcinku (dawna estakada wraz z dojazdami) do chwili wybudowania nowego obiektu ruch pojazdów odbywał się będzie w poziomie skrzyżowania czyli dołem. Z końcem listopada zakończyło się montowanie pali fundamentowych dla posadowienia nowej estakady.
- Obecnie trwają już prace związane z wykonaniem ław fundamentowych nowego obiektu, po wykonaniu których będzie można przystąpić do budowy podpór, a dalej konstrukcji nośnej przęseł. Równolegle ciągle jeszcze rozbierane są i wywożone z terenu budowy ostatnie elementy starej estakady (przyczółki i mury oporowe). Roboty rozbiórkowe starej estakady zakończą się w grudniu - informuje Hasik.
Na ostatnim odcinku (początek za estakadą – koniec zakresu robót od strony Katowic) ruch tymczasowy poprowadzono po jezdni w kierunku Warszawy, a przebudowywany jest pas sąsiedni. Wykonano już roboty związane z frezowaniem nawierzchni asfaltowej i w najbliższym czasie rozpoczną się roboty związane przebudową sieci kanalizacyjnych.
Źródło: MZD w Częstochowie |