Częstochowa ma zamiar promować się podczas największej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej konferencji przemysłu motoryzacyjnego, która odbędzie się pod koniec maja w Zawierciu.
Częstochowscy radni przyjęli na ostatniej sesji projekt uchwały powierzającej promocję inwestycyjną miasta Agencji Rozwoju Regionalnego. W tym roku przeznaczono na ten cel 200 tys. zł. Jak twierdzi Marcin Kozak, prezes ARR, kwota nie jest zbyt duża, ale agencja zamierzą ją maksymalnie wykorzystać. - Staramy się o to, aby Częstochowa objęła honorowy patronat nad największą w Polsce imprezą z branży motoryzacyjnej AutoEvent 2014 - informuje Kozak. - Co roku bierze w niej udział ponad 200 firm motoryzacyjnych.
To nie jedyny pomysł na promocję Częstochowy, jaki ma Agencja Rozwoju Regionalnego. W planach jest m.in. zorganizowanie w mieście imprezy z branży automotive, konferencji prasowej z innej branży. - Zamierzamy dotrzeć do grup docelowych, izb handlowych, które doradzają i mają wpływ na decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw. Planuje także wspólną promocję częstochowskich przedsiębiorców na europejskich targach branżowych, np w Brnie - dodaje Kozak.
ARR będzie promować przede wszystkim tereny objęte mielecką strefą ekonomiczną Euro-Park Mielec i Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. W pierwszym przypadku chodzi o tereny pohutnicze w rejonie ul. Koksowej i Korfantego o powierzchni 34,4 ha. W drugim przypadku mowa o ponad 37 hektarach terenów przy ul. Leśnej i Kusięckiej. Dzięki ulgom podatkowym inwestorzy będą mogli tworzyć nowe miejsca pracy.
Przedstawiciele stref ekonomicznych przyjadą 3 kwietnia na cykliczne spotkanie prezydenta miasta z przedsiębiorcami w Częstochowskim Parku Przemysłowo-Technologicznym.