Serwis wCzestochowie.pl wykorzystuje na swoich stronach pliki cookies (tzw. ciasteczka) w celach reklamowych i statystycznych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis oraz jego zawartość informacyjną do potrzeb naszych użytkowników. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie przez nas plików cookies na twoim urządzeniu, możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej o tym jak wyłączyć ciasteczka odwiedź stronę pomocy technicznej swojej przeglądarki internetowej.
Czwartek, 28 marca 2024
Imieniny obchodzą: Aniela, Joanna
(min. 5 znaków)
AktualnościEdukacjaFelietonyGospodarkaKomunikacjaKościółKultura i rozrywkaMiastoPolicjaRegionSportZdrowie
Edukacja
Pokaz mody w "Reymoncie". Zagadka 30/2/1 wyjaśniona (zdjęcia)
PP 17.03.2023 10:49

Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. Reymonta w Częstochowie zainaugurował projekt edukacyjno-społeczny, który od wielu miesięcy zapowiadały nietypowe akcje szkolne, gadżety, filmiki i sesje zdjęciowe.


fot. UM Częstochowy

Podczas uroczystej inauguracji w Zespole Szkól Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta odbył się modowy pokaz kolekcji 30/2/1 zaprojektowany i wykonany przez klasę 4A Technikum Przemysłu Mody. Następnie w formie video i foto zaprezentowano główne założenia kampanii, jednak nie zdradzając jej szczegółów. W finale odkryto tajemnicę przygotowanej reklamy społecznej, w której chodzi o profilaktykę dermatologiczną wśród młodzieży z ukierunkowaniem na czerniaka skóry. Stąd podtytuł projektu - Opalam się bezpiecznie, gdzie 30 oznacza poziom filtra kremu SPF 30 to za mało, 2 to dozwolone godziny opalania na pełnym słońcu, a 1 jest sugestią, by raz w roku kontrolnie wybrać się do dermatologa.

Projekt Zagadka ruszył w kwietniu 2022 roku po oficjalnym podpisaniu umowy pomiędzy Centrum Medycznym Primoderm, Zespołem Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W. S. Reymonta, Zespołem Szkół Gastronomicznych im. M. Curie-Skłodowskiej przy wsparciu Centrum Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Częstochowy. Działanie to odbywało się w ramach programu "Teraz Lepsza Praca", który ma za zadanie (między innymi) łączenie edukacji z biznesem - nawet jeśli połączenie pewnych branż z profilami szkół wydaje się nie do końca oczywiste.

Projekt nazywany jest zagadką, bo taką formę marketingu wybrali organizatorzy. Od września ubiegłego roku rozpoczęto działania marketingowe według ustalonego harmonogramu. Pomysł projektu wiązał się z pojawiającymi się w różnych miejscach liczbami. Logo 30/2/1 wykorzystano w postaci naklejek na oknach, napisów szminką na lustrach, karteczek w szafkach ubraniowych itp.

Na korytarzu pojawił się mural 6m x 3m o nazwie 30/2/1, na którym młodzież wypisuje swoje rozwiązania kodu. Wpisów zebrało się mnóstwo, dużo nie na temat, ale obyło się bez wulgaryzmów. Oprócz tego, młodzieży rozdano bluzy, t-shirty, czapki z logo (około 100 sztuk) w zamian za wakacyjne fotki w tych gadżetach w różnych lokalizacjach. W przygotowaniu sesja foto w tych bluzach w klimacie skate’owskim, czyli szerokie spodnie, bluzy z kapturem, bmx-y, deskorolki, hulajnogi.

Uczniowie, w ramach kółka teatralnego nakręcili film dotyczący profilaktyki czerniaka. Przedstawili każdy etap – od beztroskiego opalania, po podejrzane znamiona i lęk oraz wizytę u lekarza. Jako plenery wykorzystano Park Lisiniec oraz wnętrza kliniki Primoderm. Młodzież starała się dowiedzieć, o co chodzi, ale z czasem zaakceptowała logo i samą akcję.

W styczniu br. uczniowie zakończyli szycie kolekcji 30/2/1 o roboczej nazwie Bryza. Jest ona oparta na błękitach, beżach i złamanej bieli, wszystko luźno, wakacyjnie, plus napisy na gumach, taśmach lub wprost na tkaninie 30/2/1. Kolekcję w całości zaprojektowała, wykonała i zaprezentowała młodzież III klasy technik przemysłu mody. Kolekcję zaprezentowali uczniowie wraz z Anną Tymoshenko z miejskiego Centrum Obsługi Inwestora podczas oficjalnego otwarcia.

Następny etap to współpraca z Uniwersytetem im. Jana Długosza, gdzie zostanie zorganizowany cykl 10 spotkań uczniów młodzieży szkół średnich z dr Kamilą Ociepą z kliniki Primoderm dla około 2 tysięcy osób, których celem jest uświadomienie, czym jest czerniak skóry. Spotkania będą prowadzone w sposób innowacyjny, w formie zabawy. Oprócz specjalistki, warsztaty poprowadzi dwoje uczniów szkoły, którzy są twarzami projektu.

Przed wakacjami będzie można wziąć udział w plenerowym happeningu połączonym z dyskoteką. Z kolei w nowym roku szkolnym na Starym Rynku odbędzie się flashmob w maskach teatralnych z napisami 30/2/1. Uczennice i uczniowie Reymonta zainspirowani tym, że UJD posiada laboratoria badawcze w zakresie kosmetologii, postanowili zabrać się za stworzenie kosmetyku. Do największych krajowych zakładów z branży chemicznej już przesłali ofertę produkcji balsamu z SPF30 pod nazwą 30/2/1.

- Mamy świadomość, że większość lekarzy zaleca SPF 50, jednak staramy się najpierw w młodzieży wyrobić nawyk i świadomość, nie narzucając od razu braku opalenizny - tłumaczą pomysłodawcy akcji.

Patronat nad kampanią objęli: prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, którego podczas uroczystej gali reprezentował jego zastępca Piotr Grzybowski, który zabrał głos, chwaląc całe przedsięwzięcie oraz rektor Uniwersytetu im. Jana Długosza dr hab. Anna Wypych-Gawrońska, którą z kolei reprezentowała prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu dr Magdalena Myga-Nowak. Gościem specjalnym wydarzenia oraz fundatorką kolekcji odzieżowej była dr Kamila Ociepa.  

Źródło: UM Częstochowy

Galeria
Modowy pokaz sw Reymoncie
UM Częstochowy 17.03.2023 11:00
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn Reddit
Edukacja
28.03 14:21 DPS na Wyczerpach z salą...
28.03 14:15 W Częstochowie debatowali w...
27.03 13:24 Częstochowscy licealiści...
26.03 14:49 W Częstochowie powstanie...
Felietony
22.09 09:11 Felieton. Życie nie jest...
12.09 11:41 Pani z klasą
25.09 10:07 Nauczyciel na celowniku
07.08 15:02 Częstochowa zdobyła...
Gospodarka
25.03 17:07 Jest porozumienie w sprawie...
22.03 14:51 Częstochowscy radni apelują...
21.03 14:16 Częstochowscy radni w obronie...
20.03 10:09 MPS Technology wybuduje w...
Komunikacja
28.03 16:32 Kolejna potężna inwestycja...
28.03 09:08 Ruszył przetarg na drugi etap...
26.03 15:05 Drogowcy sprzątają po zimie....
26.03 14:28 Dodatkowe dojazdy na mecze...
Kościół
11.01 11:15 Najładniejsze choinki...
07.01 11:21 Kibice z całej Polski modlili...
07.01 11:14 Orszak Trzech Króli...
26.12 15:08 Wieczernikowe choinki czekają...
Kultura i rozrywka
26.03 12:02 W Częstochowie wręczono...
26.03 09:29 Miasto ogłosiło konkurs na...
19.03 15:11 Gratka dla fanów horroru
19.03 09:26 Częstochowski teatr...
Miasto
28.03 12:11 Park Wodny Częstochowa czynny...
28.03 11:08 Ewelina Balt: Musimy mieć...
28.03 10:11 Częstochowska Straż Miejska...
27.03 11:49 Wicepremier Krzysztof...
Policja
28.03 14:24 Zderzenie czterech pojazdów...
28.03 14:09 Poszukiwany listem gończym za...
28.03 13:16 Częstochowska policjantka w...
25.03 14:39 Tragiczny wypadek podczas...
Region
15.03 10:16 W Olsztynie doświetlają...
11.03 11:02 Akcja ratunkowa Jurajskiego...
27.02 12:07 Zespół pałacowo-parkowy w...
16.02 10:36 Olsztyn i Janów znów...
Sport
28.03 08:21 Porażka Włókniarza w drugim...
27.03 15:31 Częstochowscy sportowcy,...
27.03 10:15 Rusza sezon letni na boiskach...
27.03 08:07 Tauron Włókniarz po...
Zdrowie
27.03 12:35 Konsultacja z pediatrą...
26.03 10:11 In vitro w Częstochowie....
25.03 10:55 W szpitalu w Blachowni...
19.03 11:50 Miasto rusza z nowym programem...
Najpopularniejsze
© 2024 Copyright wczestochowie.pl