Kolejny rok w marketingu internetowym może obfitować w nieoczekiwane wydarzenia. Google nie przestaje zadziwiać nas nowymi aktualizacjami algorytmów, co też co jakiś czas powoduje spore trzęsienia w rankingu stron. Jeśli zaś dodamy do wszystkiego pandemię i trudną sytuację na światowych rynkach otrzymujemy krajobraz, w którym profesjonaliści zawiadujący procesem pozycjonowania muszą nieustannie trzymać rękę na pulsie. W poniższym krótkim artykule postaramy się przybliżyć Wam najważniejsze kwestie dotyczące walki o pozycję w 2021 roku.
Postaw na kampanię content marketingową i wygraj z rywalami na polu treści
Z pewnością dobrze wiecie, dlaczego od wielu lat content marketing nazywany jest królem sieci. Oczywiście to dobrze skomponowana treść odpowiada w znacznym stopniu za organiczny ruch na stronie. Kiedy Wasi czytelnicy natrafiają na atrakcyjne, ciekawe i oryginalne teksty, które w dodatku odpowiadają na ich problemy, zyskujemy ekspertyzę, autorytet i wiarygodność. Tak się składa, że to właśnie te trzy rzeczy są od kilku miesięcy oceniane przez update algorytmu o nazwie EAT. Oznacza to koniec fake newsów oraz materiałów słabych merytorycznie. Jeśli zaś dodamy do tego działania i wymogi zaprowadzone przez aktualizację znaną jako BERT, zobaczymy że wyszukiwarka dziś doskonale radzi sobie z odróżnianiem tekstów powstałych w naturalny sposób od tych będących sztucznym zlepkiem słów i fraz kluczowych.
Okazuje się zatem, że bezpowrotnie przeminęły już czasy, kiedy niskim nakładem sił można było wpłynąć na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Dziś jeżeli pragniemy zaoszczędzić sobie wysiłku i czasu decydujemy się naturalnie na pomoc agencji marketingu internetowego, w której pracują całe teamy fachowych copywriterów. To oni napiszą dla nas specjalistyczne i angażujące treści oraz zadbają o ich dobrą dystrybucję w świecie online. Ich wiedza i przebojowość ściągnie pod Wasz adres WWW ogromne ilości potencjalnych klientów i fanów marki.
Nie zapominaj o dostosowaniu strony do wymogów elektroniki przenośnej
Zasada Mobile First jest wyznawana przez giganta z Moutain View już od wielu lat. Nie zanosi się, aby Google zmieniło swoją politykę kładącą nacisk na przystosowanie strony do działania na smartfonach i tabletach. Tym bardziej że wedle najświeższych danych ilość wyszukiwań, za które odpowiadają komórki, procentowo zaczęła przekraczać 50% wszystkich zapytań pozostawianych w Google. Musimy jednak pamiętać, że nie chodzi już tylko o zbudowanie serwisu w sposób responsywny (RWD). Obecnie należy jeszcze zadbać o techniczną stronę całego projektu, w tym zwrócić uwagę na długość jego czasu ładowania. Oprócz powyższego liczyć będzie się oczywiście pełna funkcjonalność strony zgodna z założeniami dobrego doświadczenia użytkownika (UX). Wszystkim tym możecie zająć się samodzielnie, jednak pomoc sprawdzonej agencji interaktywnej pozwoli Wam skupić się na innych wymagających uwagi obszarach działalności.
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ |