Prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk za pośrednictwem mediów społecznościowych zaprezentował wizualizacje stadionu przy ul. Limanowskiego. Całość inwestycji ma zakończyć się w lipcu, choć już wczesną wiosną piłkarze Rakowa powinni rozegrać pierwszy mecz na swoim obiekcie.
Za przygotowanie oprawy graficznej inwestycji, systemu identyfikacji wizualnej oraz dobór estetyki odpowiedzialna jest grupa VERSO z Częstochowy. - Współpraca młodej częstochowskiej pracowni grupa VERSO wraz z Generalnym Wykonawcą inwestycji, firmą Interhall z Katowic umożliwiło, by projekt zamknął się w jednolitą estetyczną całość uwzględniając oczekiwania użytkownika – RKS Raków - przekazał prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.
Po przerwie spowodowanej atakiem zimy wznowiono prace modernizacyjne na obiekcie przy Limanowskiego. - W dalszym ciągu prowadzone są roboty fundamentowe. Czeka nas jeszcze montaż trybun. Pozostaje też kwestia zatrawienia płyty głównej. Brane są pod uwagę dwie opcje - trawa z rolki lub wysianie - wymienia Michał Konieczny, naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Częstochowy. - Na ten moment nie mamy żadnych informacji ze strony wykonawcy o jakichkolwiek opóźnieniach.
Stadion po przebudowie ma spełniać kryteria określone w Podręczniku Licencyjnym dla klubów Ekstraklasy na sezon 2020-2021 i następne w zakresie infrastruktury sportowej. Będzie też dopasowany do wymogów w zakresie organizacji imprez masowych oraz prowadzenia zajęć w ramach Szkoły Mistrzostwa Sportowego.
Wykonawca musi m.in. wybudować trybunę na 5,5 tys. miejsc, w tym dla kibiców z niepełnosprawnościami. Na zadaszonej trybunie zachodniej ma znaleźć się miejsce dla przynajmniej tysiąca osób. W ramach inwestycji ma powstać podgrzewana murawa boiska głównego, wybudowane zaplecze socjalne, punkty kasowe i depozytowe dla trybun, pomieszczenie magazynowe i niezbędna infrastruktura sportowa oraz parkingi. Miasto jako inwestor oczekuje m.in. umiejscowienia projektowanej infrastruktury tak, aby maksymalnie wykorzystać potencjał działki, pozostawić maksymalną ilość zieleni oraz umożliwić objęcie obiektów obwodową drogą pożarową.
Źródło: własne