Serwis wCzestochowie.pl wykorzystuje na swoich stronach pliki cookies (tzw. ciasteczka) w celach reklamowych i statystycznych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis oraz jego zawartość informacyjną do potrzeb naszych użytkowników. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie przez nas plików cookies na twoim urządzeniu, możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej o tym jak wyłączyć ciasteczka odwiedź stronę pomocy technicznej swojej przeglądarki internetowej.
Czwartek, 25 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą: Jarosław, Marek
(min. 5 znaków)
AktualnościEdukacjaFelietonyGospodarkaKomunikacjaKościółKultura i rozrywkaMiastoPolicjaRegionSportZdrowie
Komunikacja
W wakacje ruszy przebudowa torowiska w centrum Częstochowy (zdjęcia, wideo)
SAS 04.06.2020 14:21

W lipcu ma ruszyć przebudowa najtrudniejszego odcinka torów tramwajowych w Częstochowie - od Ronda Mickiewicza do alei Jana Pawła II (skrzyżowania z ul. Jasnogórską). Będzie on wykonywany w technologii tzw. zielonego torowiska, pierwszego tego rodzaju w mieście.


fot. mat. prasowe NDI

Wykonawca prac – konsorcjum, którego liderem jest sopocka firma NDI, zrealizowało i udostępniło do ruchu już dwa odcinki przebudowywanych torów: tzw. odcinek piąty z pętlą na południu Częstochowy, oraz odcinek czwarty przy wyjeździe z zajezdni MPK.

 - „Aktualnie na pętli Kiedrzyńska realizujemy roboty torowe polegające na rozbiórce istniejącego torowiska i budowie konstrukcji nowego. W międzyczasie wykonujemy fundamenty pod słupy trakcyjne – mówi Łukasz Susło, dyrektor kontraktu z firmy NDI. - Zrealizowaliśmy i udostępniliśmy już dla pasażerów odcinek wraz z pętlą na południu Częstochowy oraz odcinek czwarty przy wyjeździe z zajezdni MPK. Na południu Częstochowy realizujemy dwa odcinki tzw. odcinek pierwszy wraz z pętlą na Fieldorfa oraz odcinek drugi od alei Jana Pawła II do ulicy Kiedrzyńskiej.

Inwestycja jest realizowana na istniejącym stanie układu torowego z podziałem na odcinki, tj.: 1, 2, 3, 4, 5a, 6. Obejmuje wymianę starych elementów torowiska na nowe, ale to też przebudowa liniowej infrastruktury tramwajowej wraz z siecią trakcyjną, sterowaniem, okablowaniem linii tramwajowej, przejazdami kołowymi (samochodowymi) i małą architekturą.

Kontrakt realizowany jest w formule „projektuj i buduj”. Część odcinków jest podzielona na pododcinki, dla których wykonawca musi uzyskać osobne decyzje administracyjne pozwalające na realizacje prac.  Roboty torowe poprzedzone były pracami związanymi z przebudową infrastruktury podziemnej, która kolidowała z inwestycją. Wyzwaniem była i jest praca w ścisłym centrum miasta, tak aby w jak najmniejszym stopniu utrudnić życie mieszkańców Częstochowy.

- Firma NDI i podwykonawcy wykonują gigantyczne prace na terenie miasta, podejmując się tak naprawdę budowy nowej linii tramwajowej w starym śladzie pomiędzy południem i północą miasta – mówi Maciej Hasik, rzecznik MZDiT i MPK w Częstochowie. - Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie mocy przerobowych innej firmy realizującej kontrakt w ramach tego zadania – bydgoskiej Pesy, która wyprodukuje dla Częstochowy w sumie dziesięć nowoczesnych tramwajów Twist 2.0 - Jest szansa, że kiedy ten największy w historii miasta kontrakt tramwajowy zostanie zrealizowany, to tramwaj przestanie być tylko elementem miejskim, a stanie się modnym, bezpiecznym, komfortowym środkiem lokomocji i że częstochowianie pokochają go na nowo.

Przypomnijmy, że na realizację obu zadań Częstochowa pozyskała 144 mln zł dofinansowania z UE. Łącznie modernizacja torowiska i zakup dziesięciu tramwajów Twist drugiej generacji (jeden jeździ już po Częstochowie) to koszt 204 mln zł. Sama przebudowa linii tramwajowej pochłonie 115 mln zł. Planowana data zakończenie robót to 31 stycznia 2021 roku.

Materiał filmowy z przebiegu prac można obejrzeć tutaj.

Źródło: własne, NDI

Galeria
Przebudowa starej linii tramwajowej
mat. prasowe NDI 04.06.2020 14:17
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn Reddit
Edukacja
24.04 13:14 Uniwersytet Jana Długosza ma...
23.04 14:21 Podstawówce na Wrzosowiaku...
19.04 13:16 Poznawali wydziały i...
18.04 13:07 Kilka tysięcy...
Felietony
22.09 09:11 Felieton. Życie nie jest...
12.09 11:41 Pani z klasą
25.09 10:07 Nauczyciel na celowniku
07.08 15:02 Częstochowa zdobyła...
Gospodarka
19.04 12:07 Z hali przy Filomatów...
18.04 14:14 Środki z KPO dla kilku branż...
18.04 13:31 Raport NIK. PiS niszczył...
17.04 11:18 ZGM TBS wyremontuje w tym roku...
Komunikacja
24.04 11:22 Przebudowa dróg lokalnych w...
24.04 10:02 MPK upiększa przystanki...
23.04 13:11 W Częstochowie mamy 100...
23.04 10:17 Drugi etap przebudowy ulicy...
Kościół
22.04 11:09 Motocykliści przybyli do...
11.01 11:15 Najładniejsze choinki...
07.01 11:21 Kibice z całej Polski modlili...
07.01 11:14 Orszak Trzech Króli...
Kultura i rozrywka
15.04 09:11 Cyrk Olimpik z...
12.04 13:21 Miejski Dom Kultury...
05.04 22:55 Tłumy na Wiosennych...
04.04 13:12 Stypendia artystyczne...
Miasto
25.04 10:08 Marsz Nadziei w Częstochowie....
25.04 08:04 Miasto dementuje informacje w...
24.04 14:21 80 lat temu w Gnaszynie...
24.04 12:17 „Jurajski Festiwal Street...
Policja
23.04 09:44 Rozpoznajesz tę kobietę?...
23.04 09:36 Wypadek na autostradzie A1 pod...
22.04 10:11 Poszukiwany dwoma listami...
21.04 12:29 Makabryczne odkrycie w...
Region
15.03 10:16 W Olsztynie doświetlają...
11.03 11:02 Akcja ratunkowa Jurajskiego...
27.02 12:07 Zespół pałacowo-parkowy w...
16.02 10:36 Olsztyn i Janów znów...
Sport
24.04 09:09 Częstochowscy bokserzy...
24.04 08:19 Ruszyła U-24 Ekstraliga....
22.04 15:02 Jest nowy termin meczu Tauron...
22.04 14:14 Progres Projekt 42-200 nowym...
Zdrowie
25.04 09:22 "Majówka z Legionem"....
23.04 14:14 „Bieg Kobiet – Zawsze...
19.04 08:06 Wspólna wizyta marszałka...
18.04 14:53 Bezpłatne zabiegi...
Najpopularniejsze
© 2024 Copyright wczestochowie.pl