Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na wynajem na okres 7 lat 15 egzemplarzy dwunastometrowych autobusów elektrycznych wraz infrastrukturą do ładowania. Jest ona wyższa od kwoty zaproponowanej przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Otwarcie ofert nastąpiło 14 lutego. Do przetargu przystąpiła jedynie firma Autosan z Sanoka, która opracowuje rozwiązania pozwalające na bezpieczną eksploatację częstochowskich autobusów hybrydowych (więcej pisaliśmy tutaj). Jej oferta opiewa na 48 mln 761 tys. zł z rozbiciem na 7 lat. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne poinformowało, że jest gotowe przeznaczyć na to nieco ponad 36 mln zł.
- Aktualnie oferta jest dogłębnie analizowana, należy szczegółowo zweryfikować proponowane rozwiązania czy są zgodne z SIWZ, oczekiwaniami Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie i jego pasażerów, jak i sprawdzić jej prawidłowość z przepisami prawa zamówień publicznych. Dopiero później rozpatrywane będą kwestie finansowania, bo oferta przekroczyła pułap kosztowy określony przez zamawiającego - mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT oraz MPK w Częstochowie. - Nie przesądza to jednak na razie o dalszych losach postępowania. Jakiekolwiek ruchy w tym względzie będą rozpatrywane dopiero po wspomnianej wcześniej, dogłębnej analizie oferty, która potrwa mniej więcej przez najbliższy miesiąc.
Częstochowskie MPK wynajmując nowe autobusy, chce osiągnąć m.in. w ten sposób wymagany efekt ekologiczny i prawdopodobnie nie będzie musiało zwracać 66 mln zł dotacji na zakup hybryd, które od ponad dwóch lat są unieruchomione.