Nie udało się rozstrzygnąć drugiego przetargu na budowę centrów przesiadkowych przy trzech dworcach oraz infrastruktury rowerowej obsługującej węzły. Miejski Zarząd Dróg i Transportu uspokaja jednak, że inwestycja nie jest zagrożona.
W temacie budowy centrów przesiadkowych możemy zagwarantować, że MZDiT nie rezygnuje z realizacji inwestycji, bo jest to zadanie kluczowe dla rozwoju i przyszłości komunikacji miejskiej w Częstochowie - zapewnia Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie. - Z uwagi na przewyższenie cen w ofertach podczas drugiego postępowania i w konsekwencji unieważnienia przetargu, konieczne jest ponowne ogłoszenie procedury. Ostateczny kształt przedmiotu zadania i formuła postępowania będzie znana w przeciągu kilku dni, kiedy to przetarg zostanie ponownie ogłoszony. Ustalenia szczegółów trwają.
Oba przetargi zostały unieważnione ze względu na dużo wyższe kwotowo oferty niż spodziewał się zarząd dróg. W drugim postępowaniu najniższa opiewała na blisko 78 mln zł, podczas gdy na sfinansowanie tego zadania MZDiT mógł przeznaczyć nieco ponad 52 mln zł.
Na budowę centrum przesiadkowych Częstochowa pozyskała 27,5 mln zł ze środków unijnych. Miejski Zarząd Dróg i Transportu otrzymał zgodę Urzędu Marszałkowskiego na wydłużenie terminu wykorzystania tych pieniędzy.
Węzły przesiadkowe powstaną przy dworcach: Częstochowa Główna, Stradom i Raków. Każda z koncepcji przewiduje budowę peronów i placów manewrowych dla autobusów, miejsc postojowych dla taksówek, osób niepełnosprawnych i szybkiej obsługi, 126 miejsc parkingowych typu "park nad ride" (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).