fot. GDDKiA Katowice
Od wtorku, 21 stycznia kierowcy korzystają już z pierwszej przebudowanej jezdni DK91 na odcinku pomiędzy Częstochową a Nową Wsią. Przełożenie ruchu pozwala na rozpoczęcie prac na nitce w kierunku Katowic. Inwestycję od lipca 2023 roku realizuje firma PORR, a koszt przebudowy tego 4,6-kilometrowego odcinka wyniesie ponad 95 mln zł. Obecnie, po podpisaniu aneksu terminowego, zakończenie robót przypada na maj 2025 r. - Jednakże już teraz wykonawca zapowiada złożenie kolejnych roszczeń terminowych, wskazując, że do zakończenia kontraktu powinno dojść pod koniec III kwartału 2025 roku - zaznacza Marek Prusak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. - O tym czy i ewentualnie, o ile zostanie wydłużony kontakt, będzie wiadomo po rozpatrzeniu tego roszczenia. Główne prace budowlane na jezdni w kierunku Częstochowy zostały już wykonane - dodaje.
Na blisko 10 km DK91 trwają prace na dwóch odcinkach: Zawada – Siedlec Duży oraz Siedlec Duży – Koziegłowy.
W lutym 2024 roku GDDKiA podpisała umowę na przebudowę 5,5-kilometrowego odcinka DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym. Projekt realizuje konsorcjum firm NDI oraz NDI Sopot. Planowane zakończenie prac to marzec 2026 r. - Prace postępują zgodnie z harmonogramem, a wykonawca koncentruje się na wykończeniu infrastruktury drogowej na jezdni w kierunku Częstochowy. Przełożenie ruchu na przebudowaną jezdnię planowane jest na luty 2025 roku - informuje Prusak.
Inwestycję związana z przebudową 4,4-kilometrowego odcinka pomiędzy Siedlcem Dużym a Koziegłowami realizuje od lipca 2023 roku firma POPR za kwotę 81 mln zł. Od 8 stycznia ruch dwukierunkowy odbywa się po warstwie wiążącej nawierzchni jezdni w kierunku Częstochowy, umożliwiając kontynuację przebudowy drugiej jezdni. Zaawansowanie prac osiągnęło ok. 45 proc. - Ponad połowa ekranów akustycznych została już wybudowana, a prace nad budową kanalizacji odwodnieniowej są na półmetku. Kontynuowane są również prace przy budowie i przebudowie instalacji kolidujących z inwestycją - mówi Prusak.
Umowny termin zakończenia prac przypadał na koniec listopada 2024 r. - Wykonawca przedłożył roszczenie terminowe z uwagi na konieczność wykonania dodatkowych prac, między innymi większego zakresu rozbiórki nawierzchni klinkierowej, podbudowy betonowej czy wystąpienia niekorzystnych warunków gruntowych - tłumaczy Prusak. - Jesteśmy na etapie uzgadniania aneksu terminowego, zgodnie z którym zakończenie kontraktu powinno nastąpić w połowie 2025 roku - dodaje.
Źródło: GDDKiA Katowice |