Ruszyła szósta edycja międzynarodowego konkursu fotograficznego ,,Fujifilm Moment Street Photo Awards”. Można już wysyłać swoje zdjęcia. Wydarzenie organizowane jest przez Muzeum Częstochowskie, Ośrodek Promocji Kultury "Gaude Mater" oraz Urząd Miasta Częstochowy. Sponsorem tytularnym jest Fujifilm Poland.
Tradycyjnie w połowie roku startuje konkurs, który ma na celu promocję oraz wspieranie fotografów działających w gatunku fotografii ulicznej. Fujifilm Moment Street Photo Awards jest adresowany do wszystkich fotografujących – profesjonalnie lub amatorsko.
- W ciągu ostatnich pięciu lat na nasz konkurs spłynęło prawie 12 tysięcy zdjęć - mówi Adam Markowski, koordynator i pomysłodawca konkursu. - Jury obejrzało fotografie nadesłane z Meksyku, Tajlandii, Filipin, Indii, Japonii, Belgii, Turcji, Stanów Zjednoczonych, Chin, Włoch czy Francji. Z roku na rok zainteresowanie Momentem rośnie. Wpływ na to mają nie tylko chęć wzięcia udziału w fotograficznej rywalizacji oraz próba uchwycenia najlepszego ulicznego kadru, ale także cenne nagrody, jakie można zdobyć w konkursie.
W tym roku będą to: pierwsza nagroda - aparat FUJIFILM X100VI i 4000 zł, druga nagroda - aparat FUJIFILM X100VI i 2000 zł, trzecia nagroda - aparat FUJIFILM X100VI i 1000 zł
Fujifilm X100VI to już szósta generacja rewelacyjnego aparatu z nową 40,2-megapikselową matrycą, nowym procesorem X-Processor 5 oraz stabilizacją obrazu. To nie tylko zaawansowana technologia, ale także wyrafinowane wzornictwo nawiązujące do aparatów analogowych minionych czasów.
Zdjęcia przyjmowane są do 31 października br. poprzez panel uczestnika na stronie konkursu. Laureatów konkursu poznamy w połowie grudnia w Galerii Dobrej Sztuki Muzeum Częstochowskiego przy Al. NMP 47.
W tym roku jurorami Momentu są: Latife Solak Baudet (Francja), Bert De Busschere (Belgia), Maciej Jeziorek (Polska), Anna Kłosek (Polska), Ewa Meissner (Polska) i Valérie Six (Francja).
Warto dodać, że fotografie, które zaczynają spływać do organizatora, są na bieżąco publikowane w mediach społecznościowych na profilach konkursowych. To promocja prac, które nie wiadomo, czy zostaną nagrodzone. To forma podziękowania dla uczestników, a zarazem dłuższe życie nadsyłanych zdjęć.
Źródło: UM Częstochowy |