Zgodnie z zapowiedziami w poniedziałek, 5 sierpnia z ruchu wyłączone zostało rondo na krzyżówce Fieldorfa-Nila/Wyzwolenia na Północy. Czynne są tylko dwa prawoskręty z Fieldorfa w Wyzwolenia i jeden z Wyzwolenia w Fieldorfa.
Z uwagi na rozpoczynającą się przebudowę skrzyżowania (w formie wydłużonego ronda) ul. Fieldorfa-Nila z aleją Wyzwolenia - w poniedziałek wyłączono pas ruchu do jazdy na wprost aleją Wyzwolenia oraz ulicą Fieldorfa-Nila.
Możliwe sąjedynie prawoskręty z Fieldorfa-Nila w kierunku zachodnim oraz wschodnim w aleję Wyzwolenia oraz wyjazd w Fieldorfa-Nila w kierunku Cmentarza Kule – przez zjeżdżających aleją Wyzwolenia od strony pętli tramwajowej.
Rozpoczęcie prac nad przebudową ronda jest możliwe w związku z powrotem tramwajów na odcinek z pętli Północ do zajezdni MPK.
W związku z zamknięciem wydłużonego ronda przy ul. Fieldorfa-Nila 5 sierpnia nastąpiły też zmiany tras kilku linii autobusowych MPK. Ze szczegółami można zapoznać się tutaj.
Inwestycja, która jest realizowana kosztem 2 mln 150 tys. zł przez firmę Rafalin, poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego w tej części naszego miasta.
Skrzyżowanie pozostanie skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Poprawa infrastruktury drogowej i towarzyszącej w obrębie skrzyżowania będzie dopełnieniem innych, realizowanych po sąsiedzku w ostatnich latach inwestycji (przebudowa alei Wyzwolenia, budowa ciągu pieszo–rowerowego wzdłuż ul. Fieldorfa–Nila czy budowa nowej skarpy z pętlą tramwajową w ramach przebudowy linii tramwajowej).
Zakres prac przy przebudowie skrzyżowania al. Wyzwolenia z ul. Fieldorfa – Nila obejmuje m.in.: wymianę nawierzchni jezdni na odcinku ok. 200 m pomiędzy krańcami skrzyżowania oraz wymianę nawierzchni na wlotach skrzyżowania; zwężenie jezdni do 4,5 m dla każdego kierunku jazdy; wyprofilowanie skrzyżowania; budowę nowych pierścieni ronda (beton + granit); budowę nowych peronów autobusowych.
Prace potrwają do końca tego roku.