Fot. PL
Aż 96 proc. respondentek i respondentów wysoko i bardzo wysoko oceniło pracę Urzędu Miasta Częstochowy. Ostatnie jak dotąd badanie poziomu satysfakcji z jakości usług w Urzędzie Miasta przeprowadzono we wrześniu tego roku. Formularz ankiety wypełniło łącznie 524 osób odwiedzających częstochowski magistrat. Ankieta zawierała zarówno pytania otwarte jak i zamknięte, dające możliwość jednego lub wielokrotnego wyboru. Po analizie wszystkich ankiet przygotowany został raport dotyczący poziomu zadowolenia mieszkanek i mieszkańców z jakości usług publicznych, świadczonych przez Urząd Miasta Częstochowy. 96 proc. ankietowanych oceniło ogólny poziom usług bardzo wysoko i raczej wysoko. Raczej niskie i bardzo niskie noty przyznało jedynie 0,38 proc. respondentek i respondentów – dokładnie 2 osoby. W porównaniu do poprzedniego roku zaznaczył się wzrostowy trend ocen bardzo dobrych (o 10 proc.) oraz spadek niskich (o ponad 3 proc.).
Ankietowani oceniali poszczególne elementy obsługi w skali od 1 do 5. Udzielanie informacji zostało ocenione ogólnie bardzo wysoko i raczej wysoko przez 94,8 proc. uczestniczek i uczestników ankiety. Dotrzymywanie terminów zyskało 85,3 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen. Równe traktowanie interesantek i interesantów też zostało przychylnie ocenione, zyskując łącznie prawie 84 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich not. Wiedzę personelu urzędu wysoko lub raczej wysoko oceniło 87,4 proc. badanych, a poświęcanie uwagi osobom załatwiającym urzędowe sprawy zyskało 85,5% wysokich lub bardzo wysokich not. Reasumując – wszystkie poszczególne parametry obsługi zostały ocenione na bardzo wysokim poziomie – z przewagą ocen bardzo wysokich i raczej wysokich powyżej 80 proc.
Ankietowanych pytano też o sugestie dotyczące możliwej poprawy jakości usług świadczonych przez urząd. 37 proc. udzielających odpowiedzi na to pytanie nie miało żadnych uwag – ich zdaniem Urząd funkcjonuje prawidłowo, a obsługa jest miła i kompetentna. 16,5 proc. zwróciło uwagę na zdarzające się kolejki i dłuższy czas oczekiwania. 6,3 proc. wspomniało o braku możliwości opłaty kartą w obiekcie przy ul. Focha, niedostatecznie oznakowanie punktu opłat w budynku przy ul. Waszyngtona, a także na czasowe problemy z działaniem wpłatomatu. Pojedyncze osoby wskazywały także np. na konieczność remontu budynku przy ul. Focha, rozważenie możliwości zgłoszenia utraty dowodu osobistego i wyrobienia nowego przy jednym stanowisku, a także poszerzenie zakresu spraw możliwych do załatwienia przez internet (np. zgłoszenia geodezyjne).
Wśród ankietowanych kobiety stanowiły 49,81 proc., a mężczyźni 49,24 proc.
Źródło: UM Częstochowy |