fot. OPK Gaude Mater
17 września w Częstochowie odbędzie się 13. Noc Kulturalna. Jej maskotką będzie kot o imieniu Nocur. Podobnie jak w poprzednim roku już teraz organizatorzy przygotowują akcje promujące to wydarzenie. - Chcemy tym samym podkreślić wyjątkowość Nocy, jej charakter w rozumieniu kulturowym, odwołując się między innymi do przesądów, funkcjonujących w społeczeństwie skojarzeń i wyobrażeń - mówi Katarzyna Strojec, koordynatorka 13. edycji Nocy Kulturalnej. - Połączenie czerni, kota i trzynastki ma z jednej strony przyciągnąć uwagę uczestników imprezy, wytworzyć aurę tajemniczości, a z drugiej pokazać, że niekoniecznie kryją się za tym negatywne (pechowe) wartości. Dla organizatorów i wolontariuszy jest to szczęśliwe połączenie, mające przyczynić się do jak największego wypromowania wydarzenia jakim jest Noc Kulturalna. Chcemy, aby jej uczestnicy i sympatycy również oswoili przesądy i wzięli razem z nami udział w zabawie.
W sobotę, 18 czerwca od godz. 15.30 na częstochowskich "Kwadratach" wolontariusze przebrani za czarne koty będą wręczać przechodniom ulotki informujące o Nocy Kulturalnej. W tym samym czasie w parku Staszica zaplanowana jest druga akcja zatytułowana „Wielkie malowanie”, która ma polegać na zachęcaniu spacerujących do stworzenia wielkiej tablicy promującej Noc. Dzięki wspólnej pracy powstanie wielki napis „13. Noc Kulturalna”. - W czasie akcji będziemy także robić zdjęcia osobom, które wcześniej zostały szczegółowo poinformowane o Nocy Kulturalnej. Chętni będą pozowali do zdjęć ze specjalnie przygotowaną tabliczką z napisem „Już wiem o 13.NK”. Wykonane fotografie trafią na naszego Facebooka i Instagram - dodaje Katarzyna Strojec. 24 czerwca Noc Kulturalna zorganizuje swój punkt informacyjny podczas Frytki OFF. Pierwszego dnia festiwalu organizatorzy Nocy zainicjują nowy konkurs – „Zrób sobie zdjęcie z wolontariuszem”. Wolontariusze przebrani za koty będą krążyć wśród publiczności festiwalu. Zainteresowane osoby muszą wyłowić ich z tłumu i zrobić sobie z nimi zdjęcie. Ludzie, umieszczając swoje zdjęcia na Facebooku czy Instagramie – oznaczone hasztagami: #13nockulturalna, #13NK, #Nocur – będą mieli okazję wygrać między innymi karnety na Noc - informuje Katarzyna Strojec.
Od 18 czerwca do 1 lipca odbywać się będzie akcja polegająca na umiejscowieniu w 13 miejscach (w których odbędą się imprezy w ramach 13. Nocy Kulturalnej) ponumerowanych kotów (małych czarnych skrzynek w kształcie kota). Chętni będą mieli okazję wrzucić tam karteczkę ze swoim imieniem, nazwiskiem i e-mailem. Stos małych karteczek z formularzem do wypełnienia umieszczony zostanie na ladzie w miejscach widocznym dla zainteresowanych. Z każdej skrzynki zostanie wylosowana jedna osoba, która otrzyma karnet na tegoroczną edycję Nocy Kulturalnej.
Źródło: własne, OPK Gaude Mater |