fot. UM Częstochowy
Firma x-kom otrzymała główną nagrodę w tegorocznej edycji konkursu „Promotor Częstochowskiej Gospodarki”, który rozstrzygnięto w piątek, 8 stycznia podczas miejskiego spotkania noworocznego w Filharmonii Częstochowskiej. Ponadto wyróżnione zostały stowarzyszenia kupców oraz handlowców „Jagiellończycy” i „Promenada”, Częstochowskie Zakłady Graficzne oraz Piekarnia Jędryka. Miejskie spotkanie noworoczne w filharmonii zgromadziło przedstawicieli wielu środowisk (w tym gospodarczego, akademickiego, samorządowego, oświatowego) z miasta i regionu. Oprócz noworocznego przemówienia prezydenta miasta, odbyła się tradycyjna modlitwa ekumeniczna z udziałem duchownych różnych wyznań, a w części artystycznej wystąpił kwartet smyczkowy Filharmonii Częstochowskiej NONA.
W spotkaniu uczestniczyli także częstochowscy parlamentarzyści, a życzenia noworoczne dla gości spotkania i wszystkich częstochowian złożyła - w czasie wspólnego toastu – goszcząca u nas poseł okręgu sosnowieckiego Barbara Dolniak – wicemarszałek Sejmu RP VIII kadencji.
Działalność firmy x-kom, która zwyciężyła w tegorocznej edycji konkursu, rozpoczęła się w 2002 roku z chwilą otwarcia pierwszego stacjonarnego salonu sprzedaży. Na początku ofertę tworzyły wyłącznie komputery stacjonarne i podzespoły. Dziś tworzy ją szeroka gama produktów takich jak: notebooki, ultrabooki, smartfony, tablety i desktopy, ale również konsole do gier, aparaty fotograficzne i akcesoria.
Obecnie x-kom to jeden z najczęściej wybieranych sklepów internetowych w kraju i największy sprzedawca na Allegro, to także 21 nowoczesnych salonów stacjonarnych w całej Polsce.
Największa siłą firmy są ludzie - zaangażowani i otwarci na potrzeby klientów. 700 osób pracuje w 14 działach, tworząc jeden z największych sklepów komputerowych w Polsce.
x-kom, jako pierwsza częstochowska firma, skorzystał z możliwości jakie daje działalność na nowych terenach specjalnych stref ekonomicznych w Częstochowie stając się przykładem dla wielu przedsiębiorców. Godna naśladowania jest także aktywność społeczna firmy, zwłaszcza w dziedzinie sportu i kultury.
Wyróżnienia „Promotor Częstochowskiej Gospodarki” przyznawane są za wyjątkowe zaangażowanie w działania na rzecz rozwoju lokalnej przedsiębiorczości oraz tworzenie klimatu dla biznesu i nowych inwestycji. Mają na celu propagowanie postaw aktywności obywatelskiej oraz promowanie rozwoju gospodarczego miasta.
Oprócz nagrody głównej przyznano również cztery wyróżnienia za szczególne zaangażowanie w rozwój lokalnej przedsiębiorczości.
Stowarzyszenie Handlowców Jagiellończycy powstało w 1995 roku, w 2001 roku uruchomiło Centrum Handlowo – Usługowe „Jagiellończycy”. Stowarzyszenie Kupców Promenada powstało w 1997 r. Dziś trudno wyobrazić sobie północną część miasta bez Centrum Handlowego „Promenada”, a południową – bez „Jagiellończyków”. Oba są doskonałymi przykładami na to, że można konkurować z gigantami w branży i stale zwiększać liczbę klientów.
Częstochowskie Zakłady Graficzne Sp. z o.o. to ponad 100 lat doświadczenia i tradycji. Drukarnia od zawsze funkcjonowała w sercu Częstochowy, najpierw w Alei Najświętszej Maryi Panny 38, a od 1923 roku w gmachu przy Alei 52. Obecnie posiada wyjątkowo nowoczesny park maszynowy oraz załogę składającą się z doświadczonych pracowników, będących już kolejnym pokoleniem dawnych mistrzów sztuki drukarskiej, co pozwala firmie realizować nawet najtrudniejsze zadania. Firma wciąż wprowadza innowacje i jest autorem wielu patentów, dzięki czemu jest konkurencyjna na rynku krajowym, działając tym samym na rzecz promocji regionu. Z powodzeniem startuje w międzynarodowych przetargach. Drukuje dla Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Finansów, jest liderem w produkcji biletów komunikacji miejskiej; drukuje je nie tylko dla polskich, lecz również dla europejskich miast. W 2015 r. spółka promowała nowe technologie zabezpieczeń na targach poświęconych zabezpieczeniom dokumentów m.in. w Budapeszcie i w Londynie.
Piekarnia Lecha Jędryki powstała w 1948 roku. Dziś zatrudnia kilkadziesiąt osób, posiada własną sieć sklepów firmowych i jest marką samą w sobie. Firma od lat utrzymuje bardzo wysoką jakość swoich produktów; czynnie uczestniczy też w rozwoju lokalnej gospodarki. Konsekwentnie rozwija się sieć sklepów „Jędryka” – oparta na wyrobach regionalnych i rodzimych, z powodzeniem konkurując ze sklepami sieciowymi i franczyzami. W przypadku tej firmy nie sposób również nie wspomnieć o działalności w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.
Źródło: UM Częstochowy |