fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Już w przyszłym roku podróż pociągiem z Katowic do Poznania potrwa 4 godziny i 30 minut. To o półtorej godziny krócej niż dotychczas. - Rewitalizacja linii Kalety – Kluczbork, która jest kluczową częścią połączenia województwa śląskiego przez Poznań z portem w Szczecinie, dobiega końca - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Zakończono już trzy czwarte wszystkich prac.
Pracom pomiędzy Kaletami, Lublińcem a Kluczborkiem towarzyszy rewitalizacja kolejnego odcinka biegnącego w stronę Poznania - miedzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem. Remont obu linii łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu obu projektów, które jest planowane na pierwszą połową 2015 roku, parametry techniczne na całej linii Kalety - Kluczbork - Ostrzeszów pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h. Rewitalizacja linii kolejowej jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń.
W ramach modernizacji trasy Kalety – Kluczbork odnowiono już ponad 91 km torów, wymieniono 54 rozjazdy i wyremontowano 16 przejazdów. Zakończona została także rewitalizacja 7 peronów, gdzie wymieniono m.in. nawierzchnię i 34 obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów i przepustów. Do tej pory prace skupiały się przede wszystkim na szlakach Bąków - Kluczbork, Sowczyce - Olesno Śląskie, Koszęcin - Lubliniec.
Obecnie trwają prace remontowe na peronach w Sowczycach, Sierakowie Śląskim, Starym Oleśnie. W trakcie przebudowy są również: tor nr 2 na stacji w Lublińcu, a także tor nr 2 na szlaku Lubliniec-Ciasna, tor nr 2 między Olesnem Śląskim – Starym Olesnem - Bąkowem oraz tor nr 2 na odcinku Sieraków Śląski - Sowczyce.
Już w przyszłym roku z Kalet przez Lubliniec do Kluczborka pociągi będą jeździć z prędkością 120 km/h, a pasażerowie będą mogli korzystać z unowocześnionych peronów.
Wartość projektu wynosi ponad 339 mln złotych.
Źródło: http://www.plk-sa.pl |